söndag 12 september 2010

Babysim


Nu med hösten så har babysimmet kommit igång igen. Så på torsdagar går Madelene och jag till simhallen och badar ihop. Man får till och med gå på söndagarna också. Här i Klippan så har de ngt de kallar drop-in på söndagar där man är en blandning från de olika kurserna. Så idag har vi varit på drop-in simning. Madelene verkligen ÄLSKAR att bada, hon känner nog igen sig för det räcker att vi kommer in i omklädningsrummet så skiner hon upp som solen, sen blir hon bara gladare och gladare fram tills vi kommer in i simhallen då hon är helt till sig av glädje. Hon hoppar otåligt i min famn och har bråttom ner i vattnet. Det är så kul att se henne, se hennes glädje över att va i vattnet och få plaska. Hon är jätteduktig och får alltid beröm av instruktören. Nu håller hon fast sig själv i kanten och drar sig upp om hon kommer under vattnet. Jag blir alldeles varm i hjärtat bara jag tänker på hur kul vi har i vattnet.

Dagen har inte bara bestått av babysim utan vi har faktiskt gjort lite annat också. Gick en lång och härlig promenad hela familjen och Martin har varit duktig och fixat med tegelstenshögen utanför trappan så nu är den nästan borttrollad. Nu har vi också lampa i taket i Madelenes rum igen..ÄNTLIGEN. Han är duktig min Martin! Nu när vi fått gjort en plan över hur mkt som är kvar att göra har uppe innan vi är klara. Så nu vet vi ungefär hur mkt tid det kommer ta och vad det kommer kosta. Hoppas det blir klart så snart som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar