onsdag 15 juni 2011

Arbetsintervju

I torsdags förra veckan fick jag et överraskande mail, ett jobb jag sökt i början på januari och fått nobben på kontaktade mig och frågade om jag hade sommarjobb. De behövde tydligen sommarvikarier och då var jag aktuell att komma på intervju. Blev hur glad som helst eftersom jag inte har något sommarjobb denna sommaren och det känns knappt lönt längre att söka "vanliga" jobb med tanke på att jag ska ha barn i oktober, tror inte det e någon som vill anställa en tjej för bara ett par månader.

Hur som helst så var jag iaf på intervju igår och jag funderade länge fram och tillbaka på om jag skulle berätta att jag är gravid eller bara råka glömma att nämna det. Intervjun gick bra och det kändes bra så när den nästan var slut släppte jag bomben, jag är väldigt ärlig av mig och det hade känts så fel att inte säga något. Men efter att ha skruvat på sig ett tag så verkade det inte som något problem och hon pratade till och med om eventuella möjligheter att komma tillbaka som vikarie typ till nästa sommar och hoppa in någon helg eller så där sen om vi trivs med varandra. Så det känns hur bra som helst. Ännu är inget hundra procent klart men jag ska börja med att gå bredvid i fyra arbetspass sen ska det utvärderas och om jag trivs med jobbet och de är nöjda med mig så ska det inte vara några problem utan då har jag sommarjobb förhoppningsvis hela sommaren. Och det hade verkligen löst många av mina orosmoment med lite jobb och lite pengar, vem vet kanske det till och med kan hjälpa till så att jag får lite högre mammapeng denna gången! Just nu är jag bara så lycklig, skönt med lite vind i segel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar