måndag 11 april 2011

Jobb

I torsdags förra veckan fick jag ett väldigt oväntat samtal. Missade samtalet för jag hann inte svara men efter att ha kollat Eniro så ringde jag upp igen. Då visade det sig gälla ett jobb som jag sökt för ett tag sedan, jag hade till och med hunnit få ett mail bara några dagar tidigare att tjänsten var tillsatt. Men nu behövde de alltså förstärkning. Det är bara en veckas jobb men det är ändock jobb och det är mammadagar som sparas. Fick åka ner till Malmö samma dag för att få schema och lite annan information. Spännande!

Så nu denna veckan ska jag arbeta som marknadsundersökare på bussen mellan Perstorp och Örkelljunga. Har åkt första turen redan i morse 06.05 så fick gå upp rysligt tidigt för att hinna vara i Örkelljunga tills dess. Det var en lätträknad tur om man säger så, skönt med mjukstart. Skönt med lite klirr i kassan och en ny erfarenhet att sätta på mitt CV. Inte världens mest avancerade jobb kanske men det är en början! Den stora utmaningen denna veckan blir att få tiderna att gå ihop och att klara av att gå upp klockan fem varje dag, det är jag långt ifrån van vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar