måndag 25 april 2011

Påskhelgen

Uppdateringarna i bloggen lyser tyvärr med sin frånvaro just nu, tänker hela tiden att jag ska bli bättre och att ikväll ska jag minsann lyckas få ut ett inlägg men så kommer det något emellan och sen har klockan blivit mycket och jag är så trött så jag orkar helt enkelt inte. Men kanske kan jag få lite mer energi nu när det är så fint väder.

Denna påskhelgen firades precis som vanligt, dumt att göra annat när vi har så fin påsk tradition. I lördags åkte vi först hem till pappa och dumpade av Martin och hundarna o plockade upp syrrorna. Sen körde tjejligan inklusive Madelene upp till GeKås för ett par timmars shopping innan vi senare skulle äta god påskmiddag hos min moster. Gjorde en massa fynd och det gick relativt smärtfritt inne på GeKås med tanke på att Madelene inte ville sova i bilen på vägen upp. Hon var verkligen jätteduktig och skönt med lite assistans av mina systrar också. Pappa och Martin hade kört upp med husvagnen så de var på plats med alla hundarna när vi kom hem till min moster. Så påskaftonen tillbringades i Ullared med god mat och trevligt sällskap.

Påskdagen bjöd också på kanonfint väder så på förmiddagen när alla sjusovare vaknat och ätit frukost så gick vi ut och gick en runda runt sjön. Madelene skulle klart gå själv så jag fick gå med en tom vagn men lika bra att ta med den ju för annars blir det att bära henne när hon inte orkar gå längre. Vi tog med alla hundarna inklusive de två jakthundarna på gården. Så det var en härlig hundpromenad med sju hundar. Madelene ville också hålla hund i koppel så hon började med att gå med Budda men då fick allt Martin hjälpa henne lite för där har hon inte mycket att sätta emot, det viktiga var bara att hon fick hålla i handtaget det var noga. Sen fortsatte hon att gå med lilla Connie som är lite mer lagom stor till henne. Rundan vi gick var på ca 1,6 km och Madelene orkade nog gå ca en kilometer själv innan hon ville i vagnen och det trodde jag inte, inte i den värmen som det var.

På eftermiddagen sedan så styrde vi bilen mot Ugglarp, hem till min mormor och morfar, också helt enligt traditionen.Där fick vi mormors goda hembakade bullar och Madelene fick en fin stickad kofta som min mormor stickat till henne. Den blir kanon att ha nu under kyliga sommarkvällar, hon var verkligen supersöt i den. Till kvällsmat sen fick vi rådjursstek sås och potatis och det var ju hur gott som helst. Vilt kött är verkligen mumma. Strax efter nio körde vi hemåt och efter en underbar påskhelg med lika underbart väder så var det ändå skönt att vara hemma och kunna krypa ner i sin egen säng!

Madelene på promenad med Budda (med lite hjälp av pappa)
Madelene och Connie, lite mer lagom storlek :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar