söndag 1 mars 2009

Hästar

Hästar, ja dessa stora och ståtliga djur ska man ha väldig respekt för och det har jag verkligen. Jag har nästan varit rädd för dem tidigare men övervunnit min rädsla genom att utsätta mig för hästar. Likaså gjorde jag när jag var rädd för rulltrappor, då åkte jag i varenda rulltrappa jag kunde hitta och nu är det längesedan jag blev botad!

Men åter till hästar, vi satt idag i soffan och kollade på tv när Martin kommenterar att det springer hästar på ängen utanför. De brukar vanligtvis vara i hagen längre ner. Jag ser en ensam stackars tjej försöka få tag på tre rymande hästar och frågar Martin om han tycker jag ska gå ut och höra om hon vill ha hjälp. Sagt o gjort, slänger på mig kläder och går ut på ängen. Möter en andra tjej och frågar henne om de vill ha hjälp att fånga in hästarna (jag kan absolut inget om hästar) och jag fick ett grimskafft i handen direkt.

Ju längre vi går desto längre springer hästarna ifrån oss. Tillslut när vi stannar till på en gård kommer det ut en rar liten tant som hjälper oss att fånga in dem i hennes hage. Vi kopplade hästarna och gick. Jösses vad stora de är när man går med de så nära. Det var synd om hästen jag gick med för den haltade men den var väldigt snäll. Kan ju erkänna att jag var aningen nervös de första sekunderna med en sån bjässe brevid mig men det gick bättre när jag lugnade ner mig och kollade på hur tjejerna framför mig gjorde. Det var en bra bit att gå för de hade hunnit långt men tjejerna var så tacksamma för hjälpen och snacka om terapi för lilla mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar