söndag 3 maj 2009

Agilitytävling i Halmstad

Det var en LÅNG dag igår. Upp tidigt för att åka till Halmstad för att tävla dubbelettan! Både Beatrice och jag skulle dessutom vara funktionärer. Kom upp i bra tid och det var skönt att pappa var med. Vi satte upp tältet och fixade en liten "hage" till hundarna som de kunde vara i och sedan skulle vi börja funktionera! Så småningom blev det dessutom vår tur att tävla. För min och Zigges del är det inte så mycket att kommentera. Det kunde gått mycket bättre med tanke på att vi fick disk i alla fyra loppen. Ett par gånger var det bara smågrejer som ställde till det, mest slalom men ändå, det är så trist när det skiter sig.

Dessutom var det väldigt fint väder och jag vet att det är synd att klaga men jag tycker det blir lite väl bra när man ska vara ute så en hel dag o nästan dö av värmeslag. Så jag skyller lite på vädret och på att jag klarar värme mindre bra. Dessto bättre gick det för Beatrice som fick sin andra pinne i hopp så vi blev väldans glada för henne och Labans skull. Pappa filmade alla fyra loppen så jag ska ta och kolla igenom dem och se vart det felar och försöka åtgärda det för nu är jag trött på att vi ska bli diskade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar