torsdag 29 december 2011

Google+

Sedan jag började att använda Google+ mer aktivt så har jag kommit på mig själv med att tillbringa allt mindre tid på Facebook. Lite lustigt faktiskt att ett socialt nätverk med "främlingar" ger mig mer än ett med bekanta. Kan ju tycka att man borde få mer respons från "vännerna" på Facebook men så är det ju inte. Men det kanske är för att det är några få jag har på FB som är verkliga vänner. På Google+ känns stämningen mer lättsam och diskussioner spårar sällan ur (inte i mitt flöde iaf). Martin har ju för en tid sedan helt slutat med Facebook men det är jag nog inte redo att göra, inte än på länge i alla fall, jag har alldeles för många som jag faktiskt bryr mig om för att stänga helt. Försöker få över de viktigaste till Google istället men det går trögt.

Bloggar allt mindre också, tror mestadels det beror på tidsbrist men lite "skuld" har nog Google+ också, det är så lätt att skriva av sig och skriva långa inlägg direkt på plats och för det mesta får jag någon form av respons. Det är väl egentligen inte det viktiga med skrivandet men det är alltid kul att veta att någon faktiskt läser det som skrivs. Nu har jag ju bloggen mest för min egen skull där jag kräker av mig lite ibland, lägger ut lite bilder (sällan) och bara skriver om vår vardag. Lite som en dagbok så jag ska komma ihåg vad vi hittar på. Så jag ser bloggen som ett komplement till Google+ och inget jag kommer sluta med. Nu blev detta lite flummigt inlägg kanske men skyller på att jag är trött och vill till soffan och mysa med Martin och Mikael. Men var ju tvungen att skriva några rader eftersom jag är nyfiken på att se om detta inlägg nu länkas automatiskt i mitt flöde på G+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar