måndag 19 december 2011

Snart är det jul!

Snart är det jul, tiden går med en rasande fart och det är julafton på lördag. Det är mysigt och pyntat här hemma men den där riktiga julkänslan vill inte riktigt infinna sig, tänk om det bara kunde varit lite vitare och ljusare ute. Men tyvärr verkar det som det blir en grön jul i år. Det går det med, huvudsaken är att man får vara med människor man tycker om. För julen är för mig en familjehögtid när man ska ha människor man tycker om och bryr sig om runt omkring sig, helt enkelt människor som får en att må bra. Det var många år sedan jag tyckte om julen, det har inte alls varit kul med jul sen min mamma gick bort. Men så hände det något magiskt när jag fick barn, julen har fått en helt ny betydelse och jag tycker det är roligt att fira jul igen.

Härom kvällen/natten satt jag uppe och slog in alla julklapparna, känns otroligt skönt att ha det gjort redan. Tror inte jag har varit ute i så god tid innan. All julmat är inhandlad till lillejul när min farmor och farfar kommer på julfirande. Ska en snabb sväng inom systemet bara och köpa lite glögg och nubbe sen är jag väl i stort sett klar med alla julbestyren. Har även hunnit med att julstäda, visst jag kommer behöva dammsuga igen på torsdag eller fredag men skönt att ha den värsta städningen avklarad. Och än så länge känner jag ingen julstress och hoppas slippa det också eftersom jag faktiskt planerat ganska bra i år och varit ute i god tid med det mesta. Nu hoppas jag kunna njuta av julhelgen och bara koppla av och ha det bra. Det kommer bli en bra jul i år det känner jag på mig. Så länge jag har Martin och barnen omkring mig så kan inget gå fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar