torsdag 16 april 2009

Agilitykurs

Igår var det äntligen agiltykurs igen. Det har varit ett uppehåll på kursen på hela fem veckor med "bara" lite teori imellan. Så både jag och Zigge var laddade! Första halvan var det Linda som visade hur det skulle gå till. Det handlade om släpppunkter och fånga upp pungter. Och han är snabb min lille Zigge så det är ganska skönt att jag kan släppa honom tidigt.

Sedan bytade grupperna plats och Magnus skulle hjälpa oss med slalom. Slalom är ju inte det vi är starkast på om man säger så. Det har jag jobbat mycket med och det är stor skillnad från hur det var ibörjan men det kan fortfarande bli mycket bättre. Det är så nyttigt att någon står och tittar på en och säger till precis vad man ska ändra på och så bara funkar det, nästan som magi! Ska inte stressa honom för då slarvar han för att hinna före mig och om jag är för långt bakom honom så stannar han upp och kollar vart jag tar vägen. Så jag ska alltså ligga lite lite bakom honom så blev det kanonbra. Får inte heller säga slalom eller peka med fingrarna för det stressade också honom. Och tänka sig, när allt detta föll på plats så fick han ett så fint slalom som han aldrig tidigare haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar