onsdag 8 april 2009

Agilityträning

Igår var jag ute i Strövelstorp för att träna agility som vi i vanlig ordning brukar göra på tisdagarna. Men eftersom det är påsklov och töserna är lediga så åkte jag och hundarna dit lite tidigare. När vi kommer är Beatrice och Pernilla ute och hoppar hage. Det var typ hundra år sedan jag hoppade hage så det var klart att jag skulle vara med. Men reglerna var lite ringrostiga. Tur att pappa kom hem ganska snart för han kom tydligen ihåg reglerna, det visade sig att han hoppat mycket hage när han var liten. Så när pappa hade berättat hur man skulle göra så tog vi varsin sten och började hoppa.

När det var färdig hoppat så åkte vi och tränade agility. Vi bygde ihop en hel bana eftersom vi ska tävla på fredag så ville jag kolla hur vi låg till när det gäller just hel bana. Och det gick över förväntan bra, Zigge var duktig och jag han med bytena och framför allt så orkade jag springa hela banan. Så nu är vi laddade till tusen inför tävlingen i Kungsbacka på långfredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar