onsdag 21 april 2010

Flytten

Ja nu har vi äntligen flyttat. Flyttlasset gick i lördags och trots att vi hade lastbil så fick vi köra två rundor. Och ändå har vi lite småplock kvar i gamla huset. Stort tack till alla er som på ngt sätt varit inblandade och hjälpt till med flytten. Det blev en lång lördag, det tog längre tid än jag trodde men va härligt det var att lägga sig i sin säng och sova första natten, vi sov hur gott som helst alla tre.

Söndag: Martin var duktig och flyttade runder på möbler så de kom så som vi ville ha det och jag åkte till Kågeröd för att samla ihop lite små plock, men ville bara hem hela tiden. Blev en långdag och mycket blev gjort, åt tacos i uterummet och invigde den nya duschen i källaren.

Måndag: Vardag igen och Martin jobbade. Jag grejjade lite här hemma men behöver få fast ett par möbler i väggen innan jag kan fylla dem. När Martin kom hem från jobbet åkte vi till gamla huset med två bilar för att hämta min garderob och lite annat småplock. Fast vi fyllde båda bilarna så måste vi köra en runda till. Tar det till helgen när vi ska städa. Blev mkt senare än vad vi tänkt och va inte hemma förrän elvatiden.

Tisdag: Martin jobbar och jag fixar här hemma. Packade upp våra påsar med kläder och bland mina sorterades det kraftigt vill jag lova. Det blev fyra högar, skänkas, ge bort, slängas och sparas. Monterade ihop garderoben så nu ska den bara fästas i väggen sen e den också klar för fyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar