måndag 12 april 2010

Nycklar :)

Vilken kanonhelg detta har varit. I lördags hade vi lite sovmorgon men fick ändå gjort massor. Tömde så gott som allt vi hade i våra loftgångar och sorterade ut vad som skulle sparas och vad som skulle slängas. Hade massa gamla skolsaker som nu åkte i kasta högen. Men sparade en del prov och arbeten för det kan ju va lite kul att ha kanske plus att jag sparade mina allra första skolböcker. Så om här inte var rörigt innan så är det rörigt nu. Går väl ann att bo i sån här röra när man vet att det bara är tillfälligt och inte så lång tid kvar.

Igår åkte vi till tippen och slängde massa skit. Allt fick inte plats i bilen så det blev tre rundor, men så skönt det kändes att slänga massa sånt som man har sparat om uti fall att... På eftermiddagen åkte jag hem till pappa för att gå och kolla på Rögles sista match i kvalserien. Pappa, Beatrice, Michelle och jag hoppades på att det skulle gå vägen för Rögle. Men för att komma vidare så va Växjö tvungna att slå AIK borta och Rögle var tvugna att vinna sin match mot Södertälje. Nu vann visserligen Rögle men det räckte inte för AIK vann också sin match så det blir allsvenskan för Rögle nästa säsong.

Efter hockeyn igår så var det bara hem och lämna hundarna sen köra igen. Hade bestämt träff med hussäljaren om att kunna få tillgång och måla och fixa duschen i källaren. När jag kommer dit säger hon att om jag godkänner hennes städning så är huset mitt och jag får nycklarna. Hon har bara lite kvar i källaren så klart jag godkänner städningen. Det kändes helt otroligt att få nycklarna i handen, kändes verkligen hemma när jag gick runt i vårt hus. Resterande nycklar får vi på torsdag när vi skriver på papprena på banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar