onsdag 9 november 2011

2 veckor

Två veckor har nu gått sedan vår lille prins kom till världen, två veckor har också gått med Martin här hemma. Tiden går helt enkelt alldeles för fort, det har varit en helt underbar tid med Martin och båda barnen hemma men så idag är den slut för Martin är tillbaka på jobbet och Madelene är på dagis. Det var en helt ny upplevelse som väntade mig imorse, jag skulle få två barn klara istället för bara ett och jag skulle göra det själv. Men jag tycker vi klarade oss bra, visserligen kom vi en kvart försenade till dagis men det var smågrejer som jag inte räknat med som tog tid men jag lär väl mig så småningom hoppas jag. Det var riktigt mysigt att gå iväg med dubbelvagnen till dagis, gick där så stolt med mina två underbara barn. Bara att säga och skriva två eller mina/våra istället för mitt/vårt barn känns fortfarande lite ovant men så underbart!

När storasyster sen var på dagis var det dags för Mikaels första BVC besök. Han ökar i vikt som han ska och väger nu 4620 gram. Jag tycker dock fortfarande att han är mini mini liten, han är ju min lille bebis. När vi sedan hämtade Madelene på dagis så gick vi en liten omväg hem, så skönt att vara ute i friska luften och Mikael sov så gott i vagnen och Madelene mornade sig efter middagsluren på dagis.

Just nu finns det inte mycket att klaga på, livet som tvåbarnsmamma (två!!) är underbart och jag njuter varje minut. Älskar min lilla familj så oerhört mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar