onsdag 2 november 2011

♥ Prinsen är här ♥

Nu är den långa väntan äntligen över, vi har fått en liten prins. Han föddes den 26 oktober kl 09.21 han vägde 4420 gram och var 57 cm lång. Så det är en väldigt lång liten kille som kom ut. Denna gången var jag helt övertygad om att det skulle vara en flicka, att Madelene skulle få en lillasyster så jag blev väldigt förvånad när jag såg att där var en snopp. Spelar absolut ingen roll vilket men lite kul är det allt att nu ha en av varje! Men det där med att gissa könet kan jag ju sluta med för det blir ju inte rätt ändå :) Lillkillen hade samlat på sig lite minuspoäng eftersom han inte ville komma på utsatt datum utan lät mamma och pappa vänta tio dagar till. Men kan lova er att han hamnade på massa massa plus på direkten.

Förlossningen gick bra och det gick snabbt. Hade gått hela tisdagen med förvärkar som kom med ca fem minuters mellanrum men så hade det ju varit i flera dagar men sen vid tre tiden på natten så vaknade jag av att det gjorde riktigt ont och nu kom värkarna med tre minuters mellanrum. Väcker Martin och säger att han nog inte ska till jobbet och sen går jag ner och ringer till förlossningen. Efter att ha pratat med dem så ringer jag och väcker pappa, så han och Beatrice kommer hit och sover över hos Madelene. Vi är inne på förlossningen strax efter fem på morgonen, så efter att vi kommit in så är han ute på fem timmar. Kan säga att det är jobbigt att föda barn när man är förkyld men skönt att Martin var så duktig denna gången med. Eftersom han föddes på morgonen så valde vi att åka hem direkt istället för att stanna en natt på BB. Jag längtade hem till Madelene och eftersom vi mådde bra både jag och lillkillen så fanns det ingen anledning att stanna. Och det var minsann helt rätt beslut, vi kunde mysa i vår egen soffa på kvällen och sova i vår egna säng och viktigast av allt så var vi HEMMA! Allt gick bra och vi är så lyckliga för vi har världens underbaraste barn ♥


 Prinsen ska heta Mikael Jan Andreas Hallberg

3 kommentarer:

  1. Hm, jag som skrev här i går men var nog för snabb med val av profil, datorkompetent?! ;)

    Jättefint att läsa, kommer man hem så snabbt nu förtiden skriver jag och känner mig som en riktig gammal tant, snart 32 år sedan jag bidrog till barnaskaran. Lite skoj med en så stor kille, Tessan, min fröken var 4970 gr och 57 cm lång och det gick inte att gå hem samma dag då, fick stanna kvar fler än dom 7 också.

    Kul med storasyster, gissar hon är ett riktigt proffs på att mata lilla prinsen också.

    Riktigt skoj med att ni alla har namn på M också.

    Ha en trevlig helg och njut :)

    SvaraRadera
  2. Åååh, gud vilken sötnos. Och vad skönt att det äntligen blev leverans. Nu måste det kännas riktigt bra för er. Grattis och en massa lyckoönskningar!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten prins ni har hemma och gosa med ;)

    SvaraRadera