tisdag 29 november 2011

Sjukstuga

Detta har varit en lång dag men inte alls så jobbig som jag trodde i morse att den skulle vara. För natten till idag har det varit kaos har det känt som. I natt så vaknade Madelene och var ledsen, gick upp och in till hennes rum och tänkte att det bara skulle vara att ge henne nappen som man får göra ibland men hon vill inte ha och jag känner något blött. Tänder lampan och ser att Madelene sitter och ser helt förtvivlad ut och säger -Mamma de blött, de blött. Och hon har kräkt ner hela sig själv och hela sängen stackaren. Ropar förtvivlat efter Martin eftersom jag inte fixar spya, det vänder sig i magen på mig. Insåg att det inte skulle vara lönt att tvätta med tvättlappar bara så jag tog med mig Madelene in på toaletten under tiden som Martin bäddade rent i sängen. Nu är jag ännu gladare att badrummet på övervåningen är klart för så kunde jag ge henne en ordentlig dusch utan att frysa i källaren. Så när vi var klara kunde hon krypa ner nyduschad i en renbäddad säng. Som tur var så vaknade inte Mikael och vi somnade om allihopa.

Klockan fem sen så vaknade Madelene och satt i sängen och ville inte vara där längre. Då var jag så trött att jag inte visste vad jag hade rumpan eftersom Mikael precis hade somnat om efter att ha ätit. Orkade inget annat än att ta med henne in och lägga henne mellan oss i sängen. Men det var hon inte nöjd med för hon pekade på tvn och ville titta på muu (Barnyard). När sen Martin gick upp för att gå till jobbet så tröttnade hon på detta och ville gå ner. Så strax efter sex så landade vi i soffan och jag smög ner och startade tvättmaskinen så vi blev av med kräktvätten direkt.

Det var morgonen det, men när vi alla fått kläder på oss och mat i magen så blev det bättre. Tycker inte als om när barnen är sjuka, det är så synd om dem och jag känner mig så hjälplös. Idag har vi haft mys i soffan större delen av dagen, allt annat blir mindre viktigt. Mikael är inte längre lika täppt i näsan och Madelene har inte kräks något mer under dagen så förhoppningsvis var det inte kräksjuka hon hade, men det lär vi ju se om någon dag om vi andra blir sjuka. Nu sover båda barnen och läget är under kontroll, lite mys i soffan emd min älskling sen är det snart dags för sängen så jag är redo för en ny dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar