måndag 14 november 2011

GeKås shopping

I lördags hade Martin och jag hela dagen för oss själva, vi skulle hitta på något bara han och jag så vi lämnade barnen hos morfar och mostrarna för att sedan styra kosan till GeKås. Kom upp vid lunchtid och jag visste att det skulle vara mycket folk eftersom det är julshopping och högsäsong just nu, detta hade jag förberett Martin på. Men när vi kom fram fick vi en chock för vi såg att det var lång kö in till varuhuset, jag minns att jag har köat tidigare med det var länge länge sedan. Vi var jättesmå och jag tror inte att Beatrice var född då hon var inte med iaf och hon är 18 år gammal. Parkering var nästan omöjligt att hitta, jag brukar ha tur att hitta en plats vid handikapparkeringarna men inte denna gången, det var inte ens lönt att försöka. Vi körde så lågt bort man bara kan komma på GeKås parkeringen och när vi inte kunde komma längre bort från ingången så stod det en snubbe i gul väst och dirigerade trafiken så att bilarna kunde parkera. Blev att vi fick en plats på husvagnsparkeringen allra längst borta. Långt att gå för att komma till kundvagnarna och sen en halvtimmes kö i snirklad bana innan vi kom in.  

Väl inne i butiken så var det knökat med folk, det var så mycket folk så man knappt kunde se alla varorna för alla människorna. Både jag och Martin fick nog lite lätt panik i början men när vi väl kom igång så gick det riktigt bra. Vi fick handlat allt vi hade på listan och lite till (blir alltid så) och tomt blev det i plånboken :) Trodde inte vi skulle vara där så länge som vi var men eftersom det var så mkt folk så tog det mycket längre tid. Det var lätt det värsta jag varit med om i GeKås väg men Martin höll sig på glatt humör hela dagen, stundtals hade han till och med bättre humör än mig, tänka sig.

Klockan åtta var vi tillbaka i Strövelstorp och då hade Madelene hållit igång hela dagen och inte sovit middag så hon var så glad att se mig igen och ville bara sitta hos mig. Efter fem minuter i mitt knä så somnade hon gott. Våra små barn hade haft det så bra hos morfar, Madelene hade varit på lekplatsen med Pernilla och Beatrice och gungat och haft skoj. Det var en lång dag och trötta som bara den blev vi men samtidigt var det kul. Fast det hade nog varit roligare och framför allt mysigare att gå på dejt med restaurang besök och bio. Men det kan vi ta nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar