lördag 5 juni 2010

Kalas



Fy, nu är jag riktigt trött. Det här varit en lång dag detta. Madelene somnade tidigt igår vilket betydde att hon vaknade jättetidigt imorse. Efter att vi ätit frukost så åkte jag och storhandlade på CityGross medans Martin va hemma o klippte gräset. Det är verkligen skittråkigt att storhandla själv och dyrt är det. Men så slipper man ju handla på ett tag och man får ju ganska mkt för pengarna som tur är. När jag kom hem så hade Martin varit duktig och klippt hela gräsmattan. Och när allt var uppackat och ställt på plats så var det tid för Madelene att äta lunch. Idag var det kyckling med rotfrukt på menyn och för första gången så fick hon efterrätt vilket slank ner hur lätt som helst.

På eftermiddagen, vid typ tre tiden så va vi på kalas ute i Håstenslöv och firade Johan som fyllt år. Det bjöds på kaffe och kaka innan vi åkte hem igen. Väl hemma blev hundarna jätteglada och ännu gladare blev det när grannarnas dotter  kom och hämtade sin hund. De här passar den i veckan, en jättefin whippettik som de stått och rosat på genom staketet hela veckan. Och idag fick de träffas och leka för första gången. De hade jättekul alla tre och Madelene sätt och hejdade på dem när de sprang runder i vår trädgård, det va jättekul att sitta och titta på dem.

Nu har jag invigt mitt bloggprogram i mobilen och det gick förvånansvärt bra faktiskt, fast mina ögonlock blir tyngre och tyngre. Känns som det är dags att sova, så nu är det läggdags för min del.

1 kommentar: