måndag 7 juni 2010

Regnet det bara öser ner..

Jösses vad jag är trött idag, lite träningsvärk har jag också sedan igår. Det verkligen vräker ner regn ute just nu, men det är lite skönt tycker jag efter en helg med sol. Vår gräsmatta behöver lite regn så de nya fröna kan börja växa. Igår var vi duktiga och fixade med hus och trädgård hela dagen. Jag började min dag med att åka och köpa ytterligare två dvd-ställ till vår samling. Hittade billiga på blocket färgen spelade ju inte så stor roll eftersom de ändå skulle målas om. När jag kom hem igen så ställde jag mig och målade dem på en gång, det blev kanonbra men jobbigt att stå i uterummet och måla i denna värmen. Kunde ju inte stå ute eftersom det blåste lite och ville inte att det skulle fasta massa skit i färgen.

När jag var klar med målningen så fortsatte jag ute i trädgården, Martin hade varit duktig och klippt ner alla våra träd och buskar så det ser lite finare ut i trädgården. Även om det är jobbigt att hålla på i trädgården så är det mycket roligare här nu till vår egen trädgård just för att det jobbet vi gör är till oss själva. Sen är det så kul att våra grannar är så trevliga också, när Martin klippte björken och inte nådde riktigt så vrålade grannen på honom och frågade om han ville låna deras stege. Sånt är jättetrevligt, lika så lånade gubben ut sin slägga när Martin stod och slet med staketet.

Lite skönt också att det är inneväder för då kan jag fixa lite här inne idag, har ett tvättberg bakom mig som nog inte kommer sortera sig själv tyvärr och mer tvätt är på gång eftersom jag tvättar idag också. Jag har fortfarande inte kommit i kapp med tvätten efter flytten. Så jag har att göra idag fast det regnar =)

1 kommentar:

  1. Låter som du har fullt upp mest hela tiden Martina! Hoppas du får någon dag som är lite lugnare, vila behövs med. Förresten, hur har du fått fram den där rutan i hörnet med antalet besökare? Skulle med vilja ha en sådan, men hittar den inte.. :S

    SvaraRadera