måndag 14 juni 2010

Ledsen bebis

Blev lite mindre sömn än vi är vana vid i natt. Madelene brukar sova hela nätterna och ibland vakna och vilja ha nappen men i natt vaknade hon vid tolv och var helt hysteriskt ledsen stackaren. Ingenting funkade, jag gav henne mat men det hjälpte inte heller. Hon bara grät och gallskrek i en timmes tid ungefär. Kände mig så hjälplös, hemskt att hon va så ledsen att det inte gick att trösta henne. Martin var verkligen en klippa som hjälpte mig. Efter att ha varit i pappas trygga famn en bra stund så övergick gråtandet till snyftande och strax efter det så somnade hon igen.

Martins alarm ringde alldeles för snabbt imorse och vi va trötta alla tre när det var dags att gå upp. Denna måndag har jag fixat här hemma, här tvätta flera maskiner tvätt och hängt ut på tork där ute. Det luktar så gott när kläderna torkat utomhus. Men jag undrar om det aldrig ska ta slut där nere i tvättstugan :) Har även hunnit med att klippa gräset på framsidan och börjat sortera i våra viktiga papper, det ska ju sättas in i pärmar så man har koll. Påbörjade ju ett projekt att sortera om ordningen på papperen innan vi flyttade men hann aldrig klart så nu ska det slutföras. Nu går ögonen i kors på mig och det är dags att sova. Hoppas vi alla får en god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar