onsdag 2 juni 2010

Kursavslutningar

Så härligt det är att sova i nybäddad säng och vakna och se att det är helt nystädat och fint hemma. Gjorde allt detta igår så det var så där härligt att vakna imorse. Skäms att säga det men igår storstädade jag huset för första gången sen vi flyttade in, alltså tog allt på en och samma gång. Innan har det ju blivit att man dammsugit lite i det rum man har hållt på och fixat i. Igår våttorkade jag golven också och bäddade rent i alla sängarna. Så mkt lättare det är att städa nu när jag har en bra fungerande dammsugare.

Idag har det varit kursavslutningar på schemat. Först så var det sista gången på babysimskursen, tänk att nio veckor har gått så fort. Hade lite otur när jag packade badväskan i morse bara. Hade klätt av Madelene och satt henne på plats i stolen och skulle börja ta fram våra badkläder och upptäcker då att jag glömt dem. Inte helt kul, men som tur är så är ju inte Madelene blyg eller rädd för främlingar så jag lämnade henne hos instruktören, hem och hämta badkläderna på två röda (tur i oturen att jag tog bilen idag) och sen snabbt som sjutton byta om och ut i simhallen igen. Blev bara fem minuter försenat så det var ju inte så farligt. Trist att babysimmet e slut nu, det är supermysigt att bada ihop. Ska gå fortsättningskursen också hade jag tänkt.

Sen ikväll så var det kursavslutning på agilitykursen jag har gått med Zigge. Tänka sig, när den började så var det fullt med snö ute och nu är det sommar, så härligt. Vi körde hel bana och Zigge var lite okoncentrerad till en början men sen gick det bättre. Känns som att vi börjar få kläm på det igen nu, tror till och med att jag ska anmäla oss till någon tävling också i sommar bara för att se lite hur det går och för att det är så kul att tävla!

Nu blir det sängen för jag är helt slut och har för första gången gjort ett blogginlägg från min nya fina telefon, det tog en stund men jag får nog snart upp farten :) Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar