lördag 19 juni 2010

Händelserik vecka

Det har hänt så mkt denna veckan att jag inte har hunnit blogga. Det är kul när det händer mycket men man blir så trött på kvällarna då. Stupar ju i sängen.

Onsdag: Mina systrar kom hit och hjälpte mig få i ordning här hemma. De underhöll och roade Madelene när jag flängde runt och fixade i huset. Fick ordning i alla rummen och upp lite tavellister i vårt rum och i Madelenes rum plus att hon fick upp en vägglampa, jättefint blev det. Fick även städat hela huset och det kändes skönt. Det var riktigt fint väder så pappa kom hit på kvällen och hade farmor och farfar med sig. Det blev grillat på menyn och det hör verkligen sommaren till. Skönt med när det är så här fint väder för då kan man ha dörrarna öppna och hundarna kan springa in och ut som de vill.

Torsdag: Idag kom Marlene och Beatrice på besök igen nu var det rabatterna i trädgården som stod på tur. Jag trodde vi skulle hinna rensa alla rabatterna runt huset men det gjorde vi inte. Men vi hann med två iaf och Beatrice rensade mellan plattorna så det blev fint där med. Kul när man ser skillnad efter en dags hårt arbete.

Fredag: Mina hjälpredor var hemma hos oss denna dag med. De assisterade mig så jag kunde baka och roade Madelene när hon tröttnade på att hjälpa till att baka. Blev att jag bakade ca 100 kanelbullar när mina systrar var på besök. Lagom till kanelbullarna va klara så kom min farmor och farfar på besök. De skulle lämna den söta Mumin-klänningen med leggings som Madelene fick av dem i onsdags. Men de hade köpt för litet så de bytade storlek och nu fick hon den rätta. Hon blev verkligen supersöt i den klänningen. När mina systrar åkte sen vid tre tiden så fortsatte jag att baka. Det blev kärleksmums, chockladrutor och så bakade jag "sommarbullar" efter mammas recept. Supergoda bullar som mamma alltid bakade när vi var barn. Har inte ätit de bullarna på många år och nu har jag bakat dem själv för första gången. De blev nästan lika goda som de mamma bakade. När Martin kom hem från jobbet hade jag överraskat honom med lite god fredagsmat, kycklingfilé med pommes och bearnaisesås. Vilket var väldigt uppskattat, sen blev det en ordentlig kvällsfika där allt jag bakat idag skulle provsmakas :)

Jag kan säga att jag var helt slut igår när jag gick och la mig efter att ha varit igång och haft så mkt att göra dessa dagarna. Det har liksom varit skönt att gå o lägga sig om kvällarna. Men snacka om jag att jag är tidsoptimist, det vi nu har gjort på tre dagar trodde jag att vi skulle hinna på en dag. Men saker tar längre tid än jag tror =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar