onsdag 25 augusti 2010

Tjejkväll och makeover

I måndags skulle jag en sväng till IKEA för att försöka få tag på en eller två bilmattor till att ha inne på Madelenes rum. Men eftersom IKEA ska flytta så va det helt öde och nästan helt tomt på prylar. Men blev en snabbis på Väla tillsammans med Beatrice, Michelle och Marlene. Efteråt Väla så skulle jag in en snabbis på CityGross och handla och då köpte vi hårfärg till Marlene. Vi åkte hem till oss för att ha lite tjejmys och göra makeover på Marlene. Började med att färga håret på henne, lite nervöst för jag har bara färgat hår en gång tidigare och det va när jag bodde i Halmstad sådet var ju ett tag sedan. Men det gick bra och det blev jämt och fint. En hårfärg som klädde henne riktigt bra. Efter det va det dags att sätta på hättan och göra slingor på henne. Detta va ännu mer nervöst för det hade jag aldrig tidigare gjort innan. Vi hjälptes åt att dra hår genom hålen på hättan, tur att Marlene inte är ömhårad för jag var nog inte så försiktig alla gånger. Efter maten så åkte blonderingen i håret och det blev lite över så det tog jag med en slingningskam och skulle göra ett par slingor i Martins hår men det blev att jag drog den i hela håret. Så nu har Martin fina blonda slingor i sitt hår. Tänk så snäll han som lät mig göra det :) Underbar man jag har. När Marlene var klar och det skulle sköljas ur va vi nog lite nervösa allihopa, skulle det bli bra eller rent åt skogen. När Michelle fönat det så det blev tort blev det riktigt snyggt. Tänk att jag lyckades :) Marlene åkte hem vid nio tiden eftersom hon skulle upp tidigt o jobba men Beatrice och Michelle sov över och vi kollade på film och drack cider. En riktigt mysig tjejkväll och hoppas verkligen Marlene blev nöjd med håret!


3 kommentarer:

  1. Det blev jätte snyggt! Hur blev det på Martin då? hehe KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Jo, då Martina jag är mycket nöjd med håret och min chef tyckte att det också var snyggt. Jag tycker synd om er Martina angående din granne...jag hoppas verkligen att det kan lösa för dig...

    SvaraRadera
  3. Det var jag som skrev den förra kommentaren syrran...kramar Marlene

    SvaraRadera