onsdag 11 augusti 2010

Hantverkare

Just nu önskar jag att jag och Martin hade varit ännu duktigare på att fixa saker än vad vi är eller att vi hade haft hantverkare/elektriker/rörmokare i släkten eller i bekantskapskretsen. Hade hela högen med hantverkare idag för att titta på vårt badrum, har ju redan fått prisuppgift på vad golvläggaren ska ha men det säger ju inte mkt om vad slutsumman kommer hamna på. Efter att elektrikern och rörmokaren sagt sitt och tittat så känns det som det kommer bli VÄLDIGT dyrt. Jag som hade hoppats att det skulle gå o lösa detta året. Men än har jag en liten gnista hopp kvar, ska bli spännande att se hur deras offerter ser ut och vad kalaset kommer kosta allt som allt.

Martin har börjat jobba igen och jag vande mig snabbt vid att ha honom hemma. Så skönt att ha honom hemma hela tiden med mig och Madelene, men tyvärr är det ju så att vi behöver pengarna, båda kan inte gå hemma hur mysigt det än hade varit. Vi håller ju på att fixa här hemma och har inlett projekt renovering av övervåningen. En lättare renovering visserligen men det kan va tillräckligt eftersom vi båda är nybörjare på detta. Skönt att vi fick klart vårt sovrum innan Martin började jobba igen, det är en list som ska upp bara men det tar vi i helgen. Jag har jobbat på så gott jag kan i den mån Madelene tycker det är kul att vara stilla :) Det går ju inte riktigt lika fort som när man är två men det blir nog klart tids nog. Vi ska jobba lite i Madelenes rum i helgen och förhoppningsvis hinna måla och lägga golv men måste hinna med att bara vara lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar