torsdag 12 augusti 2010

Blixtrar och dunder


Ligger i sängen och kan inte sova. Det blixtrar och dundrar, alldeles precis så small det så det skakade i vårt sovrumsfönster. Hela himlen lyser upp vid varje blixt och regnet öser ner. Är väl inte direkt rädd för åskan längre men tycker allt det är lite obehagligt när det är som det är just nu, hinner inte höra smällen förrän nästa blixt kommer och gör himlen alldeles lila. När jag va liten så alltid mamma att så länge inte pappa va rädd så va det inte farligt. Undra tro om pappa är rädd :) fast det kanske inte ens åskar där.

Tidigare i dag har jag roat mig med att slipa det jag spacklat tidigare i veckan. Verkligen inget kul jobb men det måste göras. Efter kvällsmaten så fick vi sätt upp väv på den nya väggen i Madelenes rum nästan på båda sidorna. Men när vi skulle sätta upp den sista biten upptäckte jag till min förtvivlan att jag glömt spackla i hörnet. Så det blev nästan klart, duttade i lite spackel så blir att jag får slipa imorgon med, tur att det är så kul :)

Undrar hur länge detta åskovädret ska hålla i sig, Martin sover redan så det verkar inte störa honom iaf. Hoppas kunna somna snart, bara lilla jag som är vaken.

2 kommentarer:

  1. Din mamma var en riktigt klok kvinna.
    Hoppas du fick sova ngt... Kram

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag med tänkte när jag läste det. Hon var en klok kvinna :)
    Kramar

    SvaraRadera