onsdag 25 augusti 2010

Blogga ikapp?

Nu va det längesedan igen jag hann sitta ner och göra ett blogginlägg. Vet att Beatrice tycker det är fusk att "blogga ikapp" och ta massa på en gång. Men hur ska jag annars komma ihåg vad som hänt :) Egentligen är det inte så mkt som hänt sedan sist jag bloggade. Men Madelenes rum är äntligen klart, det som fattas nu är taklister men det va där inga innan heller men vi får försöka fixa det så snart som möjligt för det ser ut som det saknas ngt.

Vi har varit på BVC förra fredagen (20/8) nu väger hon 9910 gram och är 74 cm lång. Trodde faktiskt hon skulle väga lite mer om jag ska vara helt ärlig. På eftermiddagen åkte vi till Malmöfestivalen med Marlene, Beatrice och Michelle. Samma visa varje år egentligen men det va ett tag sedan jag va på den och det är lite kul ändå. Vi kom fram till att det är mest för matens skull man åker dit, jag åt älgkebab, och de andra åt langos och kycklingspett. Verkligen ÄLSKAR älgkebab, det är jättegott och har man inte testat det så ska man absolut göra det. Madelene fick också åka pariserhjul för första gången i sitt liv, kul att se hennes reaktion. Åkte hem i vid halv sex på kvällen, det va ganska lagom faktiskt för fram tills dess va det helt okey att komma fram med barnvagn.

I lördags va vi för första gången på ngt som kallas barnloppis. De är väl lite olika beroende på var det är och vem som arrangerar det men här i Klippan så va det olika säljare som satt prislappar på sina grejer och sen gick man och plockade vad man ville ha och gick till kassan. Lite som Tradera fast live och utan budgivning :) Blev inte så mkt men hittade ett sött påslakanset till Madelene, med dödskallar på, självklart rosa :) En jättefin retrosnuttefilt och boken "Ett barn blir till" köpte den för jag tycker bilderna i den är så fina. Imponerande hur han lyckats ta dessa bilder. På kvällen kom Jannike med man och barn på lite försenad flyttpizza. Alltid lika trevligt att träffas och umgås. Kul att visa upp så fint vi fått på övervåningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar