onsdag 18 februari 2009

Agilitykurs

Har precis varit på agilitykursmed Zigge och vilket jävla väder det var då. Sista gången vi fick gå dubbelt, tycker det har varit kanon att vi fått gå dubbelt nu ibörjan för att lättare komm in i den gruppen som vi går i sen. Man kan säga att vi hoppat över en kurs kanske inte för att vi är så duktiga men för att vi redan börjat tävla och har komit lite längre än de i denna gruppen vi går extra i.

Vi började inne med teori och gick igenom slalom, hur vi gjorde och hur vi har tränat in det. Kom fram att jag inte alltid har det bästa tålamodet för jag började klicka in självständigt slalom men övergick till att visa med godis och köttbullemetoden som det tydligen hete när man liksom kör sla-lom. Linda är hård men rättvis och det gillar jag, hon säger precis som det är och bara på de kurstillfällena som vi gått än så länge känner jag att vi har utvecklats jättemycket, jag har fått en helt annan förståelse och vet hur jag ska göra när jag tränar själv. Kom fram att Zigge skäller på mig i slalom för han är irriterad på mig, han tycker bara det stör och är jobbigt när jag visar med händerna för han kan detta nu, och när jag tog bort handen fick han ett mycket snyggare slalom och bara gruffade lite istället så som många andra också gör i slalom.

Sen var det fika och efter det gick vi in i stallet så vi slapp det underkylda regnat. Nu var det kontaktfälten hon ville titta på och även här fick jag ju erkänna att mitt tålamod inte är det bästa och vi fick i hemläxa att träna in targetmatta med Zigge för jag måste ha ett fungerande kontaktfältsbetende om vi ska ha en chans ute på tävling. Efter det gick vi till Magnus station där det var framför och bakombyte som skulle tränas på. Och när jag gjorde det första framförbytet så vrickade jag foten, men fick kritik att jobba på så jag ville köra igen och det skulle jag nog inte gjort för det gjorde ännu mer ont i foten då. Bakombytet ville jag också göra men det gjorde jag bara en gång och så oerhört kul det var att Magnus sa att det inte fanns något att klaga på, han tyckte det såg bra ut och jag hade koll på mina armar. Så kul att höra sånt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar