torsdag 26 februari 2009

Agilitykurs

Kom hem sent igår, var på agilitykurs med Zigge i Strövelstorp och som det snurrade i huvudet när jag kom hem sen. Citerar Mias blogg "Det var mycket att tänka på idag, fötter, fart, höger arm, vänster arm, bröstkorg, huvud, rösten, rätt kommando o.s.v." Och så här var det verkligen men när jag fick allt att stämma i den första kombinationen så blev det så jäkla bra. Det är när det går så bra som det gjorde då som jag blir sådär nästan löjligt glad och helt plötsligt så är det värt att stå o frysa. Den andra kombinationen vi gjorde var mkt spring, jösses vilken snabb hund jag har. Har inte en chans att hinna i fatt honom och här var den stora utmaninen mina armar, gäller att inte tappa och flaxa för mycket. Efter kursen körde vi de två kombinationerna som en hel bana och jag var trött o Zigge men jag var ändå nöjd, det känns verkligen som att det börjar ramla på plats nu, är supersugen att tävla igen!

Efter kursen åkte jag hem till pappa och hämtade min tvätt. Vet att det låter konstigt att tvätta hos pappsen men vår tvättmaskin funkar inte när det är kallt och nu skulle jag ändå till honom. Beatrice och jag han iväg en snabb sväng till Familia innan kursen igår också, in och ut på CityGross på 20 min inte dåligt va? Hon hittade lite nya kläder och jag hittade som vanligt inget.

Nu har jag varit duktig och hållt mig vaken ända sedan Martin åkte iväg till jobbet men jag har grus i ögonen och skulle gärna gå o lägga mig en timme till. Men har massor som ska göras inför helgen.

1 kommentar:

  1. Hemska instruktören15 april 2009 kl. 16:32

    Ni var verkligen jätteduktiga! Det kommer att bli SÅ bra när allt är på plats.

    SvaraRadera