lördag 13 juni 2009

Agilitytävling i Höganäs

Det har verkligen varit en heldag på agilitytävling idag och denna gången i Höganäs. Det var riktigt trist väder precis när vi kom fram så det är skönt att vi har pappas tält att sitta i. Hade Budda med mig idag också och han var superduktig hela dagen fast han inte brukar vara med på agilitytävlingar.

Började med agilityklassen och det var en ganska enkel bana men ändå så lyckades vi inte få nolla. Men jag kan inte säga annat än att jag är kanonnöjd med vårt lopp. Det kändes kontrollerat och jag lyckades med kontaktfältet på balansen. Brukar ju tyvärr inte vara lika noga med det på tävling. Synd bara att han flög av vippen och kom för fort in mot slalomet, antar att vi får ta o träna på att göra framförbyten in i slalom så går det nog. Men ett kanonlopp i övrigt med 10 fel och tiden kommer jag inte ihåg men jag vet att vi klarade referenstiden iaf.

Hoppklassen var inte mycket att snacka om. Det gick inte fullt lika bra där. Fram tills slalomet gick det bra men det var ingen Zigge och Martina ingång. Eftersom han tramsade lite i slalom så struntade jag i att tjafsa med honom och blev diskad, men efter slalomet gick det bra igen. Så det är slalom vi behöver träna på helt enkelt, det där jävla slalom :)

Trots dålig organisation på tävlingsplatsen så var det en kanontrevlig dag och det gick bra för Marlene som ställde ut Leo för första gången också. Han fick 1a med HP och blev placerad som 3e bästa hane. Pernilla ställde ut i klassen barn med hund och var jätteduktig och kom tvåa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar