måndag 22 juni 2009

Måndag igen

Ja då var det måndag igen och nu har mitt sommarvikariat börjat. Kändes segt o ovant att gå upp så tidigt och hinna med allt. Speciellt eftersom jag vaknade med huvudvärk och illamående så det var till att tänka på alla pengar jag kommer tjäna :)

I helgen var vi som jag tidigare nämnt uppe i Ullared och firade midsommar. Shoppade också på Ge-Kås och en del bäbissaker blev det. Men som Martin sa vi hinner nog upp en gång till innan den lille kommer så det blir en tur till!

Det var "typiskt" midsommarväder, alltså regn men det stoppade inte knotten från att hålla sig framme och plåga oss stackars människor. Knott är verkligen ettriga, äckliga småkryp som de har där uppe. Det var min första nyktra midsommar på många år och det var lite kul för då kunde jag sitta o skratta åt de som var berusade =)

I lördes så åkte vi inom mormor och morfar på vägen hem och de bjöd på fika och mat. Zigge och Budda blir helt galna när de kommer dit, de gillar verkligen mormor hemmalagade bullar. När vi sedan åkte därifrån så fick pappa lite problem med bilen på vägen hem stackaren blev stående i Halmstad med husvagn och massa packning. Vi kände oss helt hjälplösa eftersom vi inte kunde hjälpa honom (inget drag på den bilen). Men till slut fick han tag på en hyr bil med släp så han fick hem både husvagn och packning.

Har inte mått så bra idag men nu ikväll lagom till det är dags att gå o lägga sig så känner jag mig lite piggare, konstigt. Jag hade nog hellre jobbat kvällsturer än dagturer tror jag men men. Hoppas det går bättre imorgon, nu har jag iaf fått mitt bälte som ska hjälpa mot foglossningar. Tänkte testa det imorgon så får jag se om det hjälper.

3 kommentarer:

  1. Hoppas bältet hjälper så du slipper bli sjukskriven redan. Puss

    SvaraRadera
  2. grattis till lille bäbisen! kram

    SvaraRadera
  3. Ja du, pengarna är det enda som hjälper att tänka på när man inte vill gå till jobbet.

    // Linda

    SvaraRadera