torsdag 25 juni 2009

Arg så jag kokar

Måste bara avreagera mig lite. Ska börjar med att förklara läget. Där vi bor ligger det en gård en bit bort, de som bor på gården har en hund (hane) som ALLTID går lös. Det har aldrig varit några problem med den hunden innan, när vi har gått förbi med våra så har den ignorerat oss och bara kollat in oss liksom. Men det är inte alltid så längre. För någon vecka sedan så hade de besökande hundar på gården och jag var på tävling med Zigge så Martin o Budda va hemma själva. När jag kommer hem sen så berättar Martin att den hunden hade attackerat Budda och hur han hade sparkat till den andre hunden för att den skulle försvinna, jag blev arg men glad att jag slapp va med om detta. Så med den förhistorien så kommer vi till dagens!

Har precis skakat färdigt av ilska för när vi nu var ute och gick kvällsrundan med hundarna vad hände då? Jo jag ser att gården är full av hundar och vill vända och gå tillbaka men eftersom husse är ute o håller koll så fortsatte vi förbi gården. Budda var precis som vanligt, glad till en början att se en hund men så kommer gårdens hund framspringande mot oss och jag får panik direkt för den tar ju sikte på Budda och denna hunden är i samma storlek. Försöker verkligen sparka efter den men når inte och hussen till hunden gör ingenting, han bara står o ropar.

Jag kände på mig att det skulle gå galet och jag fick ju rätt. När han sen har fått in sin hund skriker jag på honom att detta är fan andra gången som hans hund hoppar på min och att han får fan ha den kopplad när det är andra hundar på gården. Men han är bara nonchalant och säger att det blev så för att våra är hanar och våra hundar började bråka...våra började? De var ju fan kopplade och var precis som de brukar. Det var ju hans hund som bara kom fram helt oprovocerade.

Så arg blev jag, så arg så jag kokar. Ska man ha sin hund lös måste man ju kunna lite på den till 110 % men det går inte med denna hunden när den har en flock att "försvara". Oj vad långt detta blev men jag var bara tvungen att avreagera mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar