lördag 27 juni 2009

Loppis

Vaknade i hyffsad tid idag hemma hos mormor och morfar. Vi sov ju där inatt! Mormor pysslade om oss och bjöd på frukost ute på altanen där det fläktade gott. Satt och snackade en stund också och det blev bestämt att de ska komma ner till oss och hjälpa oss att lägga klick-golv i "barnkammaren" den 1 augusti. Vid elva tiden åkte vi därifrån för att hinna vara i Harlösa och gå på loppis som började kl 13.

Tänka sig vi hann i tid och hittade parkeringsplats också. Jag hade ett mål med denna loppisen, det var att komma hem med minst en byrå/skåp. Varmt var det och otroligt mycket folk. Inte konstigt att det är så mycket folk som går på loppis nu när alla måste hålla extra hårt i sina slantar. Finns visserligen mkt skit på en loppis men man kan göra fynd också o det gjorde jag.

Hittade en låg byrå att ha i hallen där nere för 50 kr, ett skåp till ovanvåningen för 50 kr (tur Claes sa till mig att byta säljare och pruta annars hade jag fått ge 100, köpte också en åkpåse till mini att åka i i vinter för bara 5 kr. Tycker inte det känns så äckligt med tanke på att jag kan tvätta den så blir den som ny.

På kvällen åkte vi hem till pappa för att hämta hem våra hundar och passade på att grilla, flintastek var det som stod på menyn! Blev marängswiss till efterrätt och innan vi åkte hem visade pappa vad han hade filmat när de hade varit på stranden med alla fyra hundarna. En lång och härlig dag, vi njöt verkligen av det fina vädret och tyvärr brände jag mig på armarna när vi gick på loppisen!

1 kommentar:

  1. Jag älskar loppisar! Jag fyndar och fyndar. Mats har fått komma och hämta mig med släp minst en gång!!!

    SvaraRadera