torsdag 11 juni 2009

Äntligen tvättmaskin

Vi har varit utan tvättmaskin ett tag för den gamla pajade. Nu fick vi visserligen den nya av vår hyresvärd för en vecka sedan men det fattades en del för att vi skulle kunna börja använda den så idag har jag varit på Väla och köpt en förlängningsslang till avloppsvattnet. Nu är allt precis inkopplat som det ska vara och jag körde ett kort tvättprogram precis som det står i bruksanvisningen och nyfiken som jag är så satt jag på toastolen och kollade så allt funkade som det skulle. Tur att det var ett kort program :) Löjligt att man kan bli så glad för en tvättmaskin, jag tror bestämt jag börjar bli vuxen!

Som jag nände tidigare så har jag varit en sväng på väla idag. Och det märktes vill jag lova att folk fått sina skattepengar för det var bilar över allt och helt smockfullt på parkeringarna. Tack och lov skulle jag inte in på själva Väla utan höll mig till butikerna runtomkring. Var bland annat inne på IKEA och strosade runder men hade faktiskt saker på en lista som jag skulle ha. Köpte tyger och lite smått så jag kan sy gardiner och sätta upp på den inglasade balkongen så det inte ska bli så varmt där i sommar.

Nä nu måste jag ner o kolla tvättmasiken igen för jag satte igång ett "riktigt" program med tvätt i nu. Eller skojja bara, ska ut med hundar i ösregn! Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar