onsdag 5 maj 2010

Babysim

Har nästan precis kommit hem efter att ha varit iväg först på BVC och sen på babysim. Gick bra på BVC, hon växer verkligen så det knakar nu väger hon 8175 gram och är 70 cm lång så det är inte konstigt att kläderna i strl 68 sitter trångt. Hon har alltså växt 2 cm på 2 veckor, inte konstigt att hon har sovit mkt nu dessa veckorna. Tar ju på krafterna att lära sig nya saker och att växa. Just nu har hon lite nya ljud för sig så nu låter hon högt ofta och tycker det är skitkul, hon lärde sig rulla runt förra veckan också. Hon har ju varit på gång ett par gånger men nu kan hon det.

Vi gick direkt från BVC till simhallen och givetvis så somnade Madelene i vagnen, blev en liten powernap på 5 minuter men det gick bra ändå. Blev riktigt arg i duschrummet, för det kommer fram en tjej på typ 9 år och vill hålla Madelene men jag säger nej, hon säger att hon kan och börjar dra i Madelene. Blir arg och säger ifrån och går och ställer mig i en dusch så långt ifrån henne jag kan komma. Madelene ska få testa duscha i badhuset för första gången och så börjar hon spruta vatten på oss, Madelene som e nyvaken blir ju jätteledsen när någon sprutar vatten på oss. Tänkte inga snälla ord då vill jag lova, varför kan inte föräldrar lära sina barn vett och hur man ska bete sig? Kan ju lägga till att det va ett invandrarbarn...det har hänt förr att ett sånt kommit fram och tror de ska få hålla min bebis.

Madelene har börjat bli så rörlig i vattnet och plaskar massor. Det är så kul att se henne för det märks att hon har kul i vattnet. Idag så va det en pappa med som hade kamera och tog kort, så han tog lite på Madelene också så nästa vecka ska jag få de bilderna. Kul att ha bild på det också och så Martin kan få se. Efter badet blev Madelene jättetrött, tur man har fått upp farten och blivit lite snabbare på att bli klar. Somnade gott i vagnen på vägen hem och sover fortfarande. När hon har vaknat sen så ska vi äta lite både hon och jag sen beger vi oss till Strövelstorp för ikväll är det agilitykurs.

11 kommentarer:

  1. "Ett sånt"... shit vilken människosyn.

    SvaraRadera
  2. Ja ett invandrarbarn, det va väl inget konstigt med det...Synd bara att du inte kan skriva vem du är.

    SvaraRadera
  3. skulle vilja hålla med "anonym" om att man skriver inte så. Det spelar väl ingen roll vilken "typ av" barn det var. Fast du hade kanske inte tagit lika illa vid dig om det varit ett svenskt barn??

    SvaraRadera
  4. Förstår inte rikigt vad som är så fel?
    Det är väl vanlig svenska?
    Vad skulle man annars skriva?

    SvaraRadera
  5. Vad håller ni på med. Så kan man ju visst det skriva/säga, det är ju som sagt ett vanligt svenskt ord. Vad hade ni själva skrivit liksom?

    SvaraRadera
  6. När man skriver "ett sånt barn" så visar man tydligt att man tycker att det är skillnad på svenska barn och invandrarbarn. Varför behöver man ens tillägga att det var ett invandrarbarn? Det låter ganska rasistiskt. Och jag har inga problem med att berätta vem jag är, tyckte bara inte det var viktigt i första inlägget men om det är viktigt för dig så.

    SvaraRadera
  7. För att svara på vad jag hade skrivit så hade jag inte nämnt alls att det var ett invandrarbarn som gjort det. Det räcker väl med att skriva att det var ett barn.
    Håller fullständigt med "Johanna" i hennes inlägg!!

    SvaraRadera
  8. Så man får inte skriva att det var ett invandrarbarn?
    Men hur är det då om det var ett rödhårigtbarn? kan man inte skriva det heller?

    Jag kan inte förstå att det kan vara så jäkla illa att man inte får lov att skriva vad saker o ting är nu för tiden.

    SvaraRadera
  9. Så kul att simmet går bra! Jag tittar kanske in en vacker dag!

    SvaraRadera
  10. Jag kan bara förtydliga att jag hade självklart blivit precis lika irriterad om det varit ett svenskt barn som gjort så, hade tänkt samma fula ord för så gör man inte. Man får inte bete sig hur som helst oavsett vart man kommer ifrån eller hur gammal man är. Men just denna gången så var det som jag skrev....

    SvaraRadera
  11. Jag förstår mycket väl att du blev irriterad, det hade jag också blivit om någon dragit i mitt barn. Men eftersom du själv skriver att du hade blivit lika irriterad om det varit ett svenskt barn, varför måste du då tillägga att det var ett invandrarbarn? Det låter ju bara rasistiskt. Så ett tips om du inte vill uppfattas som rasistisk igen kan ju vara att skippa sånna tillägg. Jag minns inte hur jag hittade din blogg.. Tror det var genom minbebis eller kanske familjeliv.

    SvaraRadera