söndag 23 maj 2010

Trädgårdsfix

Detta har verkligen varit en bra helg. Vi har gjort mycket, inte så mkt här inne men utomhus har det hänt en hel del. Igår var vi först och shoppde, köpte bland annat stängsel till trädgården och lite annat bra att ha i trädgården som räffsor mm. Blev att vi handlade mat också innan vi körde hem igen. Vi va bara hemma och vände, duschade o bytade om innan vi körde hem till Martins föräldrar för att fira Martins pappa som fyllde år. Blev sent isäng och innan vi somnde så kollade vi lite stand up med Christopher Titus. Första gången jag såg ngt med honom, men han var riktigt rolig faktiskt.

Hua mig va trötta vi va när vi vaknade i morse men inte Madelene inte. Men vi låg och drog oss i sängen tills åtta innan vi gick upp. Va lite extra trött eftersom lilltjejen varit lite orolig inatt. Efter frukosten så började Martin tömma bilen på staketspett som vi fått v hans pappa medans jag försökte läsa mig till vilken dammsugare som verkade bra och prisvärd. Efter en stund ropar han på mig och ska visa stängslet men då visar det sig att det är förstora hål i nätet. Skulle ändå iväg till Harald Nyborg och köpa vinkelslip att kapa spetten med så jag tog med mig stängslet för att kunna byta det. Väl hemma igen så kunde Martin kapa spetten och jag passade bebisen :) klockan två började vi sätta upp stängslet och halv sju va vi klara. Det tog mkt längre tid än jag trode det skulle göra men sen är jag ju tidsoptimist också. När stängslet var på plats så va det dags att släppa ut hundarna. de blev överlyckliga av att verkligen kunna sträcka ut och springa av sig. Även om det tog tid att sätta upp det så är våra pojkar värda varenda minut det tog för oss. Blev alldeles varm i hjärtat. Innan maten va Matin duktig och klippte gräset. Så nu har vi nyklippt gräs och hundarna har ca 900 kvm att springa runder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar