lördag 29 maj 2010

Madelene 7 månader

Idag gick Madelene och jag upp tidigt tidigt, fast egentligen va det den numera "vanliga" tiden vi gick upp men var snäll och lät Martin fortsätta sova. Tänk att för 7 månader sedan föddes vårt lilla underverk, helt ofattbart att tiden går så fort. Att vara mamma är lätt det bästa som hänt mig. Är så lycklig att ord inte räcker till. Anledningen till att vi gick upp tidigt idag och inte låg och drog oss som vi brukar göra på helgerna var att vi skulle iväg till Åstorps brukshundsklubb där det idag har varit den årliga Plojtävlingen. Jag har varit med och hjälpt till att planera och idag var det dags. Tog Madelene och Zigge med mig så att Martin kunde fixa här hemma med Budda som sällskap.

Eftersom jag varit med och arrangerat tävlingen så fick jag inte vara med att tävla så Pernilla tävlade med Zigge och det gick jättebra. Blev så stolt när jag såg så duktiga de var tillsammans. Och Madelene va snäll och tyst hela tiden precis som hon brukar vara. Vädret var väl inte riktigt på vår sida till en början men det regnade inte på oss iaf så man får vara glad för det lilla. Zigge fick vara med på tävlingsgrenen "Åstorps snabbaste hund", förra året vann han sin klass och det gjorde han även i år. Han är snabb den lille rackaren, han sprang 60 meter på 5,53 sekunder.

Vi var inte hemma förrän vid tre tiden och jag är nu duktigt trött vill jag lova. Mätt och belåten nu efter att ha ätit grillad korv. Helt perfekt i detta väder, det blev ju fint nu framåt kvällen :) Men eftersom jag är megatrött och min dumma huvudvärk inte vill ge med sig så blir det sängen tidigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar