onsdag 26 maj 2010

Fullt ös

Denna veckan kör vi på full växel här hemma och första delen av veckan har det varit saker i kalendern varje dag. Det är jättekul när det händer saker men nackdelen är ju att det inte blir riktigt lika mkt gjort här hemma, men det hinns nog med ändå det tar lite längre tid bara. I måndags så var jag på öppna förskolan här i Klippan för första gången. Gick dit med en tjej som kontaktade mig på FB, hon hade sett på en gemensam kompis sida att jag flyttat hit, det visade sig sedan att hon bor ett par hus bort. Trevlig var det att träffa henne efter att bara ha haft kontakt på Facebook och se en annan del av Klippan. Hinner bara precis lägga Madelene i vagnen när vi ska gå hem innan hon slocknar som ett ljus, tror det va mkt nya intryck.

Igår var vi hemma hos Jannike och hennes familj och hälsade på. Alltid kul att ses, blev att vi snacka lite skit, om allt o inget. Blir en hel del barnsnack men det är bara härligt, barnen är ju det käraste vi har! Vi skulle egentligen gått en promenad och sen ätit frukost ihop men det var inget kul promenad väder så vi hoppade promenaden och åt frukost ihop istället. När jag kom hem igår så fick jag gjort klart fint i köket. Nu ser det ut nästan som jag vill ha det. Ska bara måla kaklet vitt och få upp gardiner sen är köket helt klart. Det ekar lite nu i köket när all röra är borta =) Nu ska jag bara få lika fint i resten av huset. När Martin kom hem så gick vi ut och skulle titta lite i trädgården, står vid uterummet och hör ett svagt kvittrande och ngt som går på plast. När jag vänder mig om så ser jag att vi har ett fågelbo på markisen under uterumstaket. Mamman satt där med en mask i munnen och det stack upp tre små huvuden (tror det va så många) och jag utbrister naw och Martin blir nyfiken och undrar vad som står på. Jag rusar in för att hämta kameran och ta kort men när jag kommer ut igen är mamman borta och ungarna syns inte längre till...så typiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar