tisdag 11 maj 2010

Uppe med tuppen

Ja så tidigt gick jag upp idag. Madelene tyckte det var dags för mamma att gå upp kl 6 idag. Hon var jättepigg och vi snackade lite, hon hann tom prata med Martin också innan han skulle iväg till jobbet. Trodde att hon skulle vara vaken en liten stund iaf men efter hon fick mat så såg jag hur tunga ögonen blev på henne så jag la henne i sängen och vid halv åtta så sov hon igen. Jag har varit riktigt duktig såhär på morgonen och satt ihop min trådbacksmöbel som jag köpte på IKEA i lördags. Så nu står den på plats i klädkammaren, tänkte fylla den senare. Jag köpte två st och en bonus nu var att jag upptäckte att man kunde ställa dem på varandra, helt perfekt.

Igår höll jag på och grejjade här hemma, undra hur lång tid det kommer ta innan vi är klara med uppackningen, för klar med ett hus blir man nog aldrig, när ett projekt blir klart så finns det nya projekt att ta tag i. Fick iaf satt upp lite tavlor och målat lite. Men hann inte packa upp så många lådor så det jag gjorde syntes ju knappt. I söndags så var Martin duktig och klippte gräset, vi har ju ganska mkt mer att klippa här så det tog en liten stund innan han var klar. Men så mkt mossa vi har i gräsmattan, måste försöka fixa det på något sätt. Han invigde den nya gräsklipparen och han tyckte den var bra, och det är ju det viktigaste för det är han som kommer klippa gräset här också. Fick även tömt alla lådor med dvd-filmer (4st) så det gjorde skillnad i vardagsrummet kan jag säga.

I lördags så var min mormor och morfar här på besök. Så kul att visa upp vårt nya hem, även om det fortfarande är rörigt och långt ifrån klart så är det ändå så kul att visa upp eftersom vi är så glada som flyttat hit! Morfar hjälpte till med massa småfix och satte upp våra dvd-ställ så nu är de på plats iaf. Fick upp badrumsskåpet på gästtoaletten och spegel i källaren, fick också upp mina fina hyllplan på väggen ovanför tvn. Mormor och jag åkte i väg på en liten shoppingrunda för att inhandla lite saker som behövdes. Köpte bland annat gardinstänger på IKEA så när vi kom tillbaka igen så kom det upp gardiner också. Vilken skillnad det gör att få upp lite gardiner, förstår inte de som inte har gardiner i fönstret. Ser tomt och ofärdigt ut tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar