måndag 9 januari 2012

Bilklant

Nu är jag så trött på detta så jag måste bara få kräka av mig lite. För ca nio månader sedan var vi på ett 25-års kalas. När vi sitter och äter tårta så kommer den in en gubbe och frågar vem som äger en liten röd japanare. Jag reagerar inte först eftersom vi har en röd Ford Mondeo men Martin reagerar och frågar var bilen står parkerad. Det visar sig då att det är vår bil han backat upp på våran bil med sin stora stadsjeep och gjort fula märken på motorhuven. Martin går med klanten ut och kollar, bytar telefonnummer och vi fortsätter kalasandet eftersom han som skadat bilen lovat dyrt och heligt att han ska fixa det till oss, det är inga problem för han har egen verkstad. Tiden går och ingenting händer, telefonnumret Martin fick går inte att komma fram på och verkar avstängt. Men eftersom vi var på samma kalas så gick det att få tag på hans nya nummer, han hade tydligen gått in i väggen och skulle ta det lugnt för han hade jobbat för mycket och gjort sig av med sin verkstad eftersom han inte orkade jobba längre. Han sa att han skulle återkomma till oss när han mådde bättre.

Tiden gick och tillslut började vi undra om han skulle fixa det till oss. Martin kontaktar honom igen och vi får då reda på att han har en huv stående till oss och att Martin ska skicka färgkod till honom så att huven får samma färg som övriga bilen. Detta gör Martin och någon vecka senare får vi en tid vi kan komma och fixa den. Men denna tiden blir inställd för han får förhinder. Nästa gång Martin ringer så har han köpt en ny verkstad som han har fullt upp att få igång och det går inte längre att få tag på honom. Tillslut så får jag en tid jag ska åka dit och få det fixat bara några veckor innan Mikael är beräknad att födas. När jag ringer för att dubbelkolla tiden och adressen så kan han inte för då är inte elektrikern klar. Har fått många tider bokade hos denna bilklant men alltid har det varit något som gjort att vi inte kunnat komma. Är det inte hunden som har sprungit bort eller hantverkarna som inte varit klara så har det varit inbrott (visserligen sant) eller andra småsaker han hittat på. Så sent som i torsdags pratade Martin med honom och vi skulle komma och få det fixat igår, Martin skulle ringa på förmiddagen så skulle vi bestämma tid. Men hör och häpna det gick inte att få tag på honom, inte på hela dagen. Martin har idag gått via kompisen som vi var på kalas hos för att få tag på honom och har smsat honom under dagen. Denna gången hade han tydligen legat på sjukhus och inte haft sin telefon med sig, konstigt då att han kunde låtsassvara när Martin ringde från ett okänt nummer.

Detta blev nog ett väldigt rörigt och osammanhängande inlägg men kände att jag behövde skriva av mig, är så trött på denna bilklanten nu så det är inte klokt. Värre lögnare har jag nog inte stött på tidigare. Alltid är det något och jag tvivlar starkt på att han kommer stå för sitt misstag och fixa vår skadade motorhuv.

2 kommentarer:

  1. Det går väl att anmäla till försäkringsbolaget nu och förklara läget, får gubben inget val än att betala!

    SvaraRadera
  2. Ja fy faan. Vad ska man säga? Man ska nog gå via försäkringsbolaget från början. För att slippa nötter som det aset ni träffat på.

    SvaraRadera