torsdag 12 januari 2012

Rörig glädje

Ja nu är här rörigt hemma vill jag lova. Igår kom våra efterlängtade kyl- och frysskåp. Tidigare hade vi ett kombinerat skåp men det det räckte inte, vi brukar storhandla och sakerna fick dåligt plats men nu är det ändring på det. Tyvärr är vårt kök för litet för att vi ska kunna ha skåpen bredvid varandra (snyggast så) så det fick bli att de står i varsin ände av köket. Efter att ha möblerat om lite så stod skåpen på plats och det blev så bra så. Frysen fylldes på en gång eftersom vi nu kunde tömma frysboxen i källaren, det är värre med kylskåpet vi får nog bege oss ut och handla lite och fylla det med :) Det var tungt som bara den att flytta, tur Martin är så stark och duktig för han fick ta det mesta själv. Det gamla skåpet ska ner i källaren men det klarar inte jag hjälpa till med så det får pappa hjälpa Martin med imorgon.

Pratade med en kompis i helgen om hur annorlunda allt blir när man har eget boende och är vuxen. Hur man blir glad för små saker som att få nytt kylskåp, spis och diskmaskin. Alla är säkert inte som mig men jag är så löjligt glad nu över att ha alla vitvarorna utbytta i köket och de är av samma märke så de matchar varandra. Just nu är det dock väldigt rörigt i köket, eftersom vi fick flytta skafferiet har vi hela skafferiet utspritt i köket så det är en rörig glädje just nu, vi hann/orkade inte få allt i ordning igår så jag får plocka lite smått idag och imorgon så blir det säkert kanon sen! Tänk vad jag är lycklig som har det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar