tisdag 24 januari 2012

Juniorhockey

För en vecka sedan ungefär så åkte jag och Madelene och kollade på när Rögles J20 lag spelade match i Lindab Arena. Min pappa, Marlene och Pernilla var också med. Detta tyckte hon var riktigt kul, var lite osäker på när vi åkte vad hon skulle tycka om det. Ljudnivån var inte så hög och det var lagom mycket med folk för en liten tjej. Från ingenstans så börjar hon prata om hockey lite tidigare idag. Jag sitter vid datorn och ska betala en räkning och hon kommer och säger hockey, och jag tittar undrande på henne och frågar vad är det du säger. Jag får till svar att vi ska "kolla på spela hockey" hon får till svar av mig att vi ska kolla med morfar när vi kan få följa med nästa gång, då säger hon "med Malene o Pilla". Blir så förvånad att minnen bara kan dyka upp så från ingenstans men det är lika kul varje gång det händer. Hoppas nu J20 spelar fler hemmamatcher som passar oss så Madelene kan få kolla på hockey igen :)


2 kommentarer:

  1. Ja man får passa sig för vad man säger! hehe......
    Ibland kommer det svordomar som man yppade för flera veckor sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat märka av detta fenomen, blir alldeles chockad ibland när hon kommer ihåg saker som man sagt som man inte själv har tänkt på. Farligt det där

      Radera