torsdag 9 december 2010

Kokande vatten är varmt

Igår när jag väl sparkat ändan ur soffan för att göra lite nytta så skadar jag mig på direkten. Tänkte jag skulle va duktig och koka nappar o flaskor, brukar ju göra det med jämna mellanrum och igår kändes det som det var dags igen. När jag samlat ihop alla hennes nappar till kokning kunde jag konstatera att hon har en hel del (26 st!!) men när man står där och behöver en ren napp så känns det som hon inte har några alls. Men blir väl så när hon gömmer dem under sängen :) Hur som helst så när det var flaskornas tur så lyckades jag bränna mig jag skulle tömma ut vattnet från ena flaskan med hjälp av min tång men vinklade lite fel så jag fick allt vatten på handen och det gjorde ONT! Som tur var så stod inte Madelene i närheten och det var bara ring- och lillfinger på högerhanden som blev skållade. Till en början kändes det inte så farlig men efter någon timme började det göra riktigt ont. Tittade lite bland alla Madelenes krämer och såg att hydrokortisonkrämen kunde man använda till bland annat lätt solsveda. Nu va det ju inte solen som bränt mig men i brist på annat och med en ond hand så testade jag och kletade på lite. Och det funkade, blev bättre tyckte jag och idag känns det typ bara lite ömt, stramande och torrt. Så ett hett tips om ni bränner er är att ta lite hydrokortisonkräm på.. (notera så fyndig jag va hihi)

1 kommentar:

  1. Haha, jag hade med massa nappar som barn - fast en mellan varje finger, och resten la jag i tröjan och bar omkring på ;)

    SvaraRadera