torsdag 9 december 2010

Saknar min nalleman ♥

Ja nu har veckan snart gått och det är äntligen fredag imorgon, härliga efterlängtade fredag. Madelene sover oroligt ikväll och jag känner mig ensam, har ju hundarna och det är jag glad för så jag slipper vara helt själv men nu saknar jag Martin jättemycket och jag vill ha hem min nalleman NU! Men jag får försöka klara mig på något sätt, vi ska hämta honom vid två tiden imorgon så det blir skönt att han kommer hem tidigt så vi kan mysa hela lilla familjen och Madelene får träffa pappa igen.

Tidigare ikväll var jag och Madelene iväg på babysim precis som vi brukar på torsdagar och varje torsdag är det precis lika kul. Hon blir allt tuffare och tuffare, nu idag så skulle hon släppa mig hela tiden och klara sig själv det e ju bara det att det gör hon inte så då kommer hon lite under vattnet sen passar det med mamma igen i typ fem sekunder innan hon gör om samma sak igen :) Vi sätter även barnen på kanten och sjunger "Lilla simbarn" och så ska de hoppa i själva och så tar mamma/pappa emot och vänder barnen på rätt håll under vattnet och så ska de hålla fast i kanten när de kommer upp till ytan, bara för att lära sig att ta sig tillbaka där de kom ifrån. Hur som helst, idag när vi sjöng denna sången så hade Madelene brått ner i vattnet så jag fick stoppa henne, hon har ju varit med ett tag och vet vad denna låten betyder och kul att hon vågar så mycket! Vi skulle testa ngt nytt idag och det va ett så kallat ryggsäcksdyk. Simma ryggsäck är när man har barnet på ryggen som en ryggsäck och nu skulle vi göra ett sånt dyk. Och hur lätt va det att göra ett sånt dyk när mamma måste hålla för näsan när hon dyker, vi gjorde ett försök men fick höra av en annan kursare att hon inte kom under vattnet, måste ha sett kul ut jag håller för näsan och säger dyk men Madelene gör inget dyk :) Hon är så duktig vår lilla tjej och ingen badkruka där inte.

1 kommentar:

  1. Hej, nu har jag kikat runt lite hos dig. :-)

    Om du undrar något över min förklaring ang snöflingeramen så fråga bara. Har även lagt upp en liten guide på min blogg nu.

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera