onsdag 29 december 2010

Julen 2010

Ja nu har julen passerat och tänka sig det blev jul ändå fast jag inte hann med allt enligt planerna. Men så är det ju alltid och jag undrar när jag ska lära mig att planera bättre. Vi hann till och med få hem vår diskmaskin och jag hann bli fin i håret allt på samma dag. Lillejul brukar vi fira med min farmor och farfar, i början av den traditionen för många många år sedan så var vi hemma hos dem men på senare år har vi börjat vara hemma hos pappa och i år tyckte jag det kunde vara kul att vara hos oss. Så så blev det. Vi hade en jättemysig lillejul och åt god julmat och öppnade julklappar. Det va verkligen kul att se Madelenes ansiktsuttryck när hon fick sina julklappar, hon tyckte det va spännande att öppna också.

Julafton firades också precis som vanligt, först hem till Martins storasyster Cilla och fira med hans familj med julmat och tomte för att sedan åka vidare upp till min mormor och morfar i Ugglarp och äta ännu mer julmat, tur det är så gott med julmat :) Tomten kom till Ugglarp också och jag var lite rädd att Madelene skulle bli rädd för tomten men det blev hon inte. Även nu var det spännande med alla klapparna, synd bara att hon var så trött på kvällen men hon somnade gott i sin resesäng efter att hon öppnat alla sina klappar. Vilken härlig jul detta varit, brukade inte gilla julen men det är som min morfar sa till Madelene att "julen är till för dig kära vän" och hon är anledningen till att jag gillar julen igen. Sen är det helt fantastiskt med en vit jul, alldeles alldeles underbart! 

1 kommentar: