måndag 6 maj 2013

100 dagar

Ja nu har bloggutmaningen #blogg100 nått sitt slut och jag har faktiskt lyckats att knåpa ihop ett inlägg per dag i hundra dagar. Det trodde jag knappt när jag började och stundtals har det faktiskt varit nära att jag misslyckats, men då har jag slängt ut något litet som en bild eller klipp att "rädda" mig med. Har jag producerat vettiga inlägg, svar nej. Åtminstone inte för andra än mig själv, inga djupa tankar eller viktig information. Utan det har varit mest vardagssvammel från min sida, men jag gillar att jag använt mig mer utav bloggen än jag gjorde tidigare. Det blir 100 dagar att kunna se tillbaka på senare i år och minnas var vi hade för oss under denna tiden. Jag hoppas jag kommer fortsätta hålla ångan uppe och använda bloggen precis så som jag gjort nu under utmaningen fast utan att känna press att jag måste skriva just idag. Jag har ju länge velat blogga mer så denna utmaningen var ju perfekt för mig eftersom jag känner att jag kommit igång igen. Nu är alltså en av två utmaningar avklarade, nu gäller det bara att ro fotoutmaningen 365 foton i land också, ligger långt back där, men på något sätt ska det gå det också.

För övrigt så har vi faktiskt varit riktigt flitiga här hemma idag, barnen och jag vi började dagen med en uppiggande dusch, sedan frukost och lite morgonmys. Vi städade hela bottenvåningen och jag har fått tvättat tre maskiner tvätt. Allt innan klockan ens hade hunnit bli ett. När vi var klara och Mikael hade vaknat från sin middagslur så åkte vi hem till morfar för att träffa dem en stund också idag. Det gäller ju att passa på när jag är ledig. När Marlene kom hem från jobbet så åkte vi ut till Höganäs för att kolla in Lager 157. Jag har varit nyfiken på vad det är för typ av kläder de har där ute och idag kändes som en bra dag för lite shopping. Kom hem med två fina skinny jeans, två linnen, en stickad tröja och ett skärp. Madelene handlade hon också men när hon inte fick köpa allt hon hade provat utan skulle välja ut två tröjor till tightsen  ja då skulle hon minsann inte ha någon av tröjorna utan bara de rosa tightsen. Så då fick det bli så, det var hennes val och jag tyckte det var ett tråkigt val för det var riktigt fina tröjor hon hade hittat, men hon tog ett beslut och fick ta konsekvenserna av det. När vi sedan hade hämtat Martin så frågade han henne om de hade fina kläder i affären och då hade han fått till svar att det inte fanns något fint alls det :)

Bilden nedan är visserligen från förra året men jag tycker den är så bra så den får vara med i detta inlägget ändå. Verkligen fångat henne på språng, på väg till bilen för att shoppa med mig. Hon är mitt lilla ♥



#100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar