tisdag 7 maj 2013

En underbar dag

Detta började som en sån där seg dag, då jag vaknade helt slut och mest av allt egentligen ville gå och lägga mig direkt igen. Hela morgonen var jag helt slut och orkade inte med någonting. Det var länge längesen jag vilade middag men det passade jag faktiskt på att göra idag. Passade på att sova middag en timme efter att jag hade lagt Mikael, Madelene var ju på dagis så det var fritt fram att ta sig en tupplur. Och det var minsann tur att jag gjorde det för jag vaknade piggare och som en helt ny människa. När jag vaknat till ordentligt så slängda jag ihop lite lunch snabbt och lätt. Riktigt gott blir det med bara tärnad kyckling, broccoli, svamp och paprika som får wokas tillsammans. Eftersom vi har haft så fint väder idag så åt jag lunchen ute i solen sittandes i den nya baden-baden stolen :)

Det känns verkligen som att sommaren har hitta till Klippan idag, innan jag hämtade Madelene på dagis så visade termometern 23 grader i skuggan. Jag skulle ändå inom Ica för att köpa mjölk innan hämtning på dagis och när jag ändå var inne på Ica så tänkte jag överraska Madelene med ett paket Piggelin. När vi sedan kom hem bytade vi om och tog på oss shorts istället vilket var lite mer passande glassätarkläder. Så idag åt vi mellis och glass ute under parasollet i trädgården och bara njöt. En dag som denna får alla måste vänta, för då gäller det minsann att passa på och njuta och det har vi gjort hela dagen. Det var till och med så varmt nu på eftermiddagen att vi tvättade rent deras lilla bilpool och fyllde den med vatten. Lille Mikael var så söt när han stod och väntade otåligt och pekade att han ville bada. Han började nästan gråta för det tog så lång tid. En helt underbar dag tillsammans med mina små hjärtan ♥ Tänk om alla dagar kunde få vara så här bra!

En underbar dag med mina små hjärtan ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar