söndag 5 maj 2013

En skön söndag

Söndagar har jag alltid tyckt varit lite speciella, sista dagen på helgen och en ny arbetsvecka drar igång. Så är det i alla fall för väldigt många. På den tiden jag hade annat arbete så blev det nästan lite söndagsångest av att man skulle tillbaka till jobbet och helgen var slut. Så kan jag fortfarande känna ibland och jag behöver inte ens gå till jobbet en måndag för att känna av söndagsångesten. Det räcker att veta att Martin nu ska jobba en hel vecka och det dröjer en hel vecka tills vi är lediga tillsammans igen. Nu är det ju dessutom så att eftersom jag jobbar som jag gör så blir det ofta just helgerna jag är inne på vilket innebär mindre ledig tid tillsammans men det går det också. Tiden tillsammans blir nu så mycket viktigare och jag försöker då släppa efter på alla måsten och försöker bara vara, åtminstone någon dag. Som tur är så känner jag inte av söndagsångesten lika mycket längre men det händer att jag gör det någon gång i bland.

Imorse när jag kom hem från jobbet var redan hela familjen ute och härjade i trädgården och jag stod och njöt av vad jag såg en liten stund innan jag gick in och bäddade ner mig i sängen. Det är helt enkelt så att jag är otroligt lyckligt lottad som har en sån underbar man och så goa barn. Jag har knappt märkt av dem under hela tiden jag sovit i helgen. Martin är ute och leker med dem eller bakar lite som han hade gjort idag. När jag vaknade vid tre tiden idag så fanns det nybakade kakor som väntade på mig och när jag hade gnuggat den värsta sömnen ur ögonen så åkte vi och gjorde en liten minihandling. Värmde pizza i ugnen och åt kvällsmat i uterummet. Tyvärr har jag känt mig trött hela dagen och känner mig fortfarande lite sliten, men efter kvällsmaten gick vi ut och lekte i trädgården. Och även om jag var trött så in i Norden så är jag ändå glad att vi gjorde det för vi hade hur kul som helst tillsammans den stunden vi var ute.

Hade väl egentligen hoppats att vi skulle hinna fått gjort lite nytta idag, men så var denna eftermiddagen den enda tiden vi haft tillsammans som familj denna helgen och då kände jag att det var viktigare att lägga energin på att vara tillsammans och bara ha det bra. Och det känns verkligen som helt rätt beslut, allt det där andra kan vi göra en annan dag. Idag har helt enkelt varit en mysdag och det har varit fint väder så det har varit en skön söndag!



#099

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar