torsdag 2 maj 2013

Älskade bil

Har idag insett hur mycket jag älskar min bil, eller bilen och bilen. Det jag egentligen älskar är friheten som bilen ger mig. Idag har bilen varit inne på helrekonditionering i Helsingborg hela dagen, körde dit den och lämnade in den halv nio på morgonen och sedan var det jag som fick gå till busshållplatsen i ett kyligt Helsingborg och sedan ta bussen hem igen. Jag tycker verkligen inte om att åka buss, det bara rycker, skakar och låter obehagligt. Sen tar det sån tid också. Inser att jag låter bortskämd och det får jag väl bjuda på men jag verkligen älskar friheten som en bil kan ge. Visserligen behövs det ju ett körkort också men utan bil så kommer du ingenstans med ditt körkort. När jag sedan långt om länge kom hem från Helsingborg så marscherade jag direkt i säng så jag skulle hinna sova lite innan den skulle hämtas igen.

Klockan halv fem ungefär var jag på plats i Helsingborg igen och det var ett kärt återseende. Min (eller rättare sagt vår) bil var klar. Den var städad och tvättat invändigt och utvändigt och hade även fått en lackskyddsbehandling. På vägen hem sedan så fick jag se att Cirkus Scott är i Helsingborg och jag blev allt lite sugen på att åka dit. Frågan är om det inte blir cirkus för mig och Madelene på söndag när jag har sovit klart.




#096

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar