söndag 4 september 2011

Angry Birds

Jag satt precis vid datorn och höll på och leka lite med Photoshop, tyvärr är det inte så ofta det finns möjlighet till det men det är väldigt kul. Martin och Madelene sitter vid hans dator och Madelene talar om för far sin att hon vill spela på "surfplattan" och hon börjar köra sitt lilla finger på skärmen. Han startar ett spel till henne, ett pusselspel men så släpper han blicken från plattan ett liten stund och när han tittar igen så har hon startat Angry Birds istället. Och hon vet precis hur man ska göra, man ska skjuta de små fåglarna på grisarna med hjälp av slangbellan. Första banan klarar hon utan problem lika så den andra, men när Martin ser hennes resultat på andra banan så skrattar han rakt ut och Madelene applåderar för hon har slagit mitt highscore, detta lyckas hon även med på nästkommande bana. Inte illa att lyckas få tre stjärnor och slå mammas highscore (pappas med för den delen) och inte ens vara två år gammal. Och glad är jag att jag hade kameran framme så jag kunde föreviga detta ögonblick!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar