tisdag 6 september 2011

Underbara dagar

Ja just nu är livet bra underbart, jag är världens lyckligaste och hormonera håller sig i schack. Än så länge har denna veckan verkligen varit kanon och hoppas att resten av veckan kommer fortsätta vara lika bra. Det händer mycket nu känns det som men det är bara kul.

Igår var rörmockaren här och rev ut det mesta som hade med vatten att göra, iaf det som han kom åt utan rivning. Känns otroligt skönt att badrumsrenoveringen nu äntligen är påbörjad och förhoppningsvis hinner det bli klart innan bebisen kommer. Madelene påbörjade igår sin inskolning på sitt nya dagis, hoppas nu detta blir bra så hon slipper byta igen. Dagiset hon var på från första början var också bra men låg en bit bort och det har blivit lite rörigt för henne nu i sommar med stängningar och byte av dagis hit och dit. Hon var lite blyg i början men när hon såg att de hade en dockvagn på stället så släpte det och hon började leka så det kändes väldigt skönt. När min pappa slutade jobbet så åkte Madelene och jag till Svenska Kakel tillsammans med pappa för att köpa kakel och klinker till badrummet. Hade ju redan tittat ut vilket vi skulle ha eftersom pappa och jag var där förra året också men jag som är en sån velepelle skulle ju tvunget gå en runda för att se om jag kunde göra beslutet lite svårare för mig. Det slutade ändå med det som jag hade på lappen men sån är jag. Det bästa av allt var att slutnotan blev 1200 kr billigare än beräknat tack vare att hantverkaren hade rabatt, och det är inte helt fel.

Blev en runda på IKEA också, tittade mest på badrumsinredning försökte få lite smakråd från pappa. Martin tycker IKEA är så fruktansvärt tråkigt så han är bara glad att slippa men är inte säker på att min pappa tycker det är mycket roligare men är glad att han följer med sin veliga dotter. Blev bara att jag köpte en hög pall som Madelene kan stå på så hon når upp till handfatet när hon ska tvätta händerna. Bjöd pappa på middag inne på IKEA, köttbullar till Madelene och fläskfilé till oss. På vägen hem sen så passade vi på att plocka upp pappa Martin vid tåget. När vi nattat Madelene tog vi en bit kaka från helgens kalas och tittade på Idol och gick igenom dagens post. Där fick vi en trevlig överrasking till, det kom ett beslut från vår tilläggsförsäkring på värmepumpen och den senaste reperationen kommer vi få ersättning för och det är pengar vi inte räknat med att få så det känns som härliga extrapengar :) Helt enkelt en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar