fredag 23 september 2011

Inte långt kvar nu

Ja nu är det inte långt kvar tills vår lille bebis kommer, enligt appen jag har i telefonen är det idag 23 dagar kvar men för min del kan den gärna få komma precis när den vill. Jag vill bara att badrummet där uppe ska hinna bli klart och så ska jag gå på hockey på måndag men sen kan den få komma precis när den vill, den är så efterlängtad av oss allihopa. Tror till och med Madelene har börjat förstå att det är något på gång för hon klappar så fint på magen och kramar den ibland är man pratar om bebisen. Lägger utvalda nallar och sina filtar i vagnen och kör runt med den här nere. Eftersom jag ska jobba hela helgen (24 timmar totalt) så blir det inte mycket förberedelser gjorda denna helgen därför var vi duktiga och gjorde en del förra helgen och har fortsatt lite grann i veckan. Än är inte förlossningsväskan packad, jag som sa innan att den skulle vara packad när jag gick in i vecka 35, är i vecka 37 nu (36+5). När Madelene föddes (37+6) hade jag inte väskan packad, kanske kommer bebisen snabbare om väskan är opackad :) Har iaf kommit så långt att jag gjort en liten lista med grejer som ska vara med i den.

Egentligen tycker jag det viktigaste är förberett inför bebisens ankomst. Kläder är tvättade, sängen är bäddad, vagnen är framplockat och rentvättad. Syskonvagn är inhandlad och står bara och väntar på att få användas. Det skulle bara behövas göras en ordentlig städning här hemma för nu är här så rörigt och stökigt efter alla hantverkare som sprungit in och ut. Så det tar vi tag i efter helgen...

Snart ska här ligga en liten liten bebis, som vi längtar. Skynda dig ut till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar